Norske nominasjoner til IFLA 2017-2021

Rundt 20 nordmenn sitter i fagseksjoner i den internasjonale bibliotekorganisasjonen IFLA. For kommende fireårsperiode nominerer Norsk Bibliotekforening tre nye.

Hans-Petter Storemyr til IFLA School Library Section. Bibliotekar på St. Olav videregående skole i Sarpsborg og styremedlem i NBF Skole.

Linn T. Sunne til IFLA Literacy and Reading Section. Litteraturformidler ved Oppland fylkesbibliotek og forfatter.

Shelli Lake til IFLA Library Services to Multicultural Populations Section. Språk- og voksenopplæringsrådgiver ved Deichmanske bibliotek filial Stovner. Nominasjonen er en avtale med Fagforbundet, som ikke selv kan nominere til denne fagseksjonen.

Maria-Carme Torras Calvo, direktør for UB i Bergen, går ut av Governing Board etter to perioder. Norsk Bibliotekforening nominerer Torbjörn Nilsson, biblioteksjef i Malmö og nestleder i Svensk biblioteksförening, Alim Garga, leder av Kameruns bibliotekforening og Knud Schulz, biblioteksjef for bibliotekene i Århus, til Governing Board 2017-2021. Governing Board er IFLAs styre.